Troubleshooting Fundamentals

Waarom deze training?

Wat leert u

* Relatie als basisvoorwaarde

* Communicatieve vaardigheden & diagnostisch interview
- Benadering
- EfficiŽnt verkrijgen van relevante informatie
- Omgaan met gedrag

* Analytische vaardigheden
- Patroon en lateraal denken

* Probleemoplossend denken
- Situatiebeoordeling
- Probleem analyse
- Besluitvorming en uitvoering

*** Het Troubleshoot Model, 7 laags ***

* Externe oorzaken


Omschrijving:



Trouble Shooting Fundamentals is een methode waarmee technici hun prestaties in het storing zoeken / call taking aanzienlijk kunnen verbeteren. De methode is er op gericht om door een zo nauwkeurig mogelijke probleemomschrijving al zo veel mogelijk oorzaken uit te sluiten. In de training "Troubleshooting Fundamentals" is deze methode opgenomen alsmede algemene denkprocessen en communicatieve aspecten.

Opzet:



Klassikaal waarbij 's ochtends de relevante onderwerpen theoretisch interactief behandeld worden en 's middags een drietal cases live behandeld zullen worden door een aantal kandidaten met 360 graden feedback.
Deze training wordt ook aangeboden in een twee daagse variant. Hierbij wordt op dag een ingegaan hoe men verschillende soorten "klanten" het beste kan benaderen om zo snel en goed mogelijk relevante informatie te verkrijgen.

Leerdoelen:



Met behulp van de eerder opgedane communicatieve vaardigheden relevante informatie verzamelen tbv een incident/change. Belangrijkste hierbij is om nooit te snel conclusies te trekken of aannames te doen maar door een gestructureerd stappenplan te volgen voldoende informatie te verzamelen zodat men zo min mogelijk aan het toeval over laat.

Ga terug naarTrainingsoverzicht
Heeft u vragen neem dan contact op met Peter Quene